مقالات سرمایشی

بررسی مصارف کولر آبی

بررسی مصارف کولر آبی

بررسی مصارف کولر آبی ؛ یکی از تجهیزات تهویه مطبوع کولر آبی است که توان های مختلف آن در بازار موجود است. این سیستم فقط برای سرمایش محیط استفاده شده و برای کارکرد خود نیاز به آب و برق دارد.

قبل از تهیه این دستگاه حتما مصرف آب و برق آن را بررسی کنید.‌ در ادامه این مقاله از سری مقالات وبسایت تخصصی تی ام تاسیسات دات کام به بررسی مصارف کولر آبی می پردازیم.

بررسی مصارف کولر آبی

کولر آبی چیست؟

کولر آبی از تجهیزات قدیمی سرمایش است که در ساختمان های مختلف می توان از آن استفاده کرد. در ساختمان های قدیمی بسیاری شاهد استفاده از این سیستم هستید. این دستگاه در توان های مختلفی تولید شده و به دلیل برخورداری از قدرت بالا بین کاربران محبوب است. این دستگاه از یک بخش تشکیل شده و بر روی پشت بام قرار میگیرد.

سپس با کانال کشی به قسمت های مختلف محیط راه پیدا کرده و خنک سازی محیط را انجام می دهد. این دستگاه به راحتی نصب شده و هوای تمیز و تازه ای را وارد محیط کرده و کمک می کند تا محیطی خنک داشته باشید. کارکرد این دستگاه با آب و رطوبت بوده و از این طریق هوای گرم محیط را می گیرد.‌ این سیستم با آب و برق کار می کند و برای کاهش مصرف انرژی آن راهکارهایی وجود دارد.

بررسی مصارف کولر آبی

کولر آبی دارای پوشال هایی است که توسط آب خنک شده سپس این هوای خنک از طریق کانال ها وارد محیط می شود. به طور متوسط این دستگاه در یک شبانه روز حدود ۲۰۰ لیتر آب مصرف می کند. به طور میانگین مصرف آب آن به اندازه مصرف آب یک فرد در یک روز است. البته مصرف آن به فاکتورهایی چون نوع پدها، دمای محیط، آب و هوای منطقه، ظرفیت کولر و … بستگی دارد.

بررسی مصرف برق در کولر آبی

این سیستم عمل سرمایش محیط را با مصرف برق انجام داده و نسبت به دیگر سیستم ها هزینه برق مصرفی آن کمتر است. این وسیله از یک فن استفاده کرده و دستگاهی مقرون به صرفه است.

این کولرها چند سرعت دارند و بهترین کار برای شروع استفاده از دور کند است. سپس به مرور که آب در دستگاه جریان یافت و تمام قسمت های آن مرطوب شد، می توانید دور آن را بیشتر کنید. با این کار طول عمر دستگاه نیز افزایش می یابد.

راه های کاهش مصرف آب کولر آبی

برای کم شدن مصرف آب در کولر آبی راه هایی وجود دارد. با انجام این اقدامات می توان به سادگی مصرف آب دستگاه را کم کرده و بازدهی آن را افزایش داد. پوشال های دستگاه به مرور و با گذشت زمان کیفیت و بازدهی خود را از دست می دهد. بنابراین با تعویض به موقع آن ها می توان کیفیت و بازدهی را بالا برده و مصرف آب را کاهش داد.‌

استفاده از ترموستات و تنظیم کردن سیستم توزیع آب از دیگر کارهای مهم بزای کاهش مصرف آب است. دستگاه را قبل از تابستان سرویس کرده و از عملکرد درست آن مطمئن شوید. از اقدامات دیگر در این زمینه تنظیم کردن شناور کولر و جرمگیری شلنگ های آبرسان است.

همچنین با تمیز کردن توری مصرف آب آن نیز کم می شود. توصیه می شود بر روی دستگاه یک سایه بان نصب کرده و علاوه بر افزایش بازدهی مصرف آب را کاهش دهید. همچنین باید محل اتصال دهانه کولر با کانال را به صورت دوره ای بررسی کرد.

بررسی مصارف کولر آبی

راه های کاهش مصرف برق کولر آبی

برای کم کردن مصرف برق کولر آبی چندین راهکار وجود دارد که عبارتند از:

  • توجه به برچسب انرژی: دستگاهی با رده انرژی A و نزدیک به آن را انتخاب کنید. این گرید نشان دهنده مصرف کم انرژی بوده و در کاهش هزینه ها بسیار مهم است.
  • بررسی ظرفیت دستگاه: این سیستم در ظرفیت های مختلفی موجود بوده و بهترین کار برای کاهش مصرف برق انتخاب ظرفیت درست با توجه به محیط است. وقتی ظرفیت دستگاه بالا رود، مصرف برق آن نیز بیشتر خواهد شد. البته در این مورد پارامترهای مختلفی موثر است که بایستی به آن ها نیز توجه شود.
  • نصب در جای مناسب: سیستم را به دور از نور مستقیم خورشید و در معرض باد نصب کنید. با استفاده از نصب یک سایه بان می توان در کنار بهبود راندمان دستگاه مصرف برق را در حد قابل توجهی کم کرد.
  • عایق بندی محیط: درب و پنجره های محیط را به خوبی عایق کرده و جلوی هدر رفت انرژی را بگیرید.
  • تناسب کولر با شرایط جغرافیایی: بسته به شرایط آب و هوایی منطقه دستگاهی با قدرت و توان مناسب تهیه کنید. به طور مثال وقتی منطقه شما آب و هوای معتدلی دارد، سیستمی با قدرت کمتر نیز برایتان مناسب است. با این کار می توان مصرف برق دستگاه را کاهش داد.
  • کاهش طول کانال کشی: هر چه طول کانال کشی کمتر باشد، فشار جریان هوا بیشتر بوده و محیط زودتر و در زمان کوتاه تری خنک می شود. اما برعکس طولانی بودن کانال کشی سبب افت فشار جریان هوا شده و خنک شدن محیط زمان زیادی طول می کشد. بنابراین دستگاه مدت بیشتری کار کرده و مصرف برق نیز افزایش پیدا می کند.
  • استفاده از واسط تبخیری: واسط تبخیری پوشال ها و پدهای سلولزی کولر آبی هستند. نوع پوشالی این واسط ها راندمان کمتری داشته و منجر به افزایش مصرف انرژی می شود. در مقابل با استفاده از پدهای سلولزی می توان مصرف انرژی و برق را کاهش داد.
  • عدم استفاده همزمان از چند وسیله گرمایشی: وقتی در محیط از چند وسیله گرمایشی به طور همزمان استفاده شود، حرارت محیط بیشتر می شود. در این صورت دستگاه برای خنک کردن محیط باید انرژی بیشتری استفاده کند. در نتیجه با پرهیز از استفاده چند وسیله گرمایشی به طور همزمان محیط زودتر خنک شده و مصرف برق در حد قابل توجهی کم می شود.
  • انتخاب درجه مناسب کولر آبی: درجه کولر را بر روی دور کند قرار داده و اجازه دهید محیط به طور یکنواخت خنک شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری در بازار با کارشناسان ما در تی ام تاسیسات از طریق شماره های زیر تماس بگیرید.

 1453    (بدون کد)

۱۴۰۰ ۸۶ ۸۸ – ۰۲۱

۰۰۰ ۳۶۱ ۵۸ – ۰۲۱

۱۱۱۱ ۳۶ ۵۸ – ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *