مقالات سرمایشی

کولر گازی و اسپلیت حاره ای چیست؟

کولر گازی و اسپلیت حاره ای چیست؟

کولر گازی و اسپلیت حاره ای نوعی سیستم تهویه مطبوع است که کار سرمایش و گرمایش محیط را بر عهده دارد. این سیستم قادر است رطوبت، دما و کیفیت هوا را تنظیم و کنترل کند. کولرهای گازی انواع متنوعی دارند که یکی از این مدل ها اسپیلت حاره‌ای است. این سیستم همانند هر محصول دیگر دارای مشخصات و ویژگی هایی است.

آشنایی بیشتر با کولر گازی و اسپلیت حاره ای

کولر گازی حاره‌ ای دارای دستگاهی است که متناسب با آب و هوای گرمسیری طراحی شده است. قدرت پاسخگویی این سیستم تا دمای ۵۵ درجه سانتیگراد را دارد به همین دلیل در مناطق جنوبی و مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای مهم این کولرها داشتن کمپرسور قدرتمند است که سبب خنک سازی با بیشترین سرعت می شود.

کمپرسور تعبیه شده در این کولر از نوع اسکرول است که برای دستگاه‌ هایی با ظرفیت بالا کارایی دارد. این کمپرسورها از قدرت فشرده‌ سازی بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل برای کولرهای گازی با ظرفیت ۳۶ هزار بی تی یو استفاده می شوند.

کمپرسور اسکرول شامل دو بخش حلزونی است که از بالا ثابت و از پایین متحرک است. فشرده ‌سازی هوا و هدایتش به سمت موتور از طریق حرکت حلزونی این دو بخش انجام می شود. کولرهای حاره ‌ای به دلیل آن که نوسان دمایی کمی دارند، قادر به یکنواخت کردن محیط است.

در نتیجه دمای یکنواخت تمام محیط آرامش ساکنین را به دنبال داشته و میزان رضایت کاربران را افزایش می دهد. کولرگازی اورینت و کولر گازی هایسنس از برترین کولرگازی هایی است که در مناطق حاره ای می توانید از ان استفاده نمائید.

کولر گازی و اسپلیت حاره ای چیست؟

ویژگی کولر گازی و اسپلیت حاره ‌ای

کولر گازی به عنوان یک وسیله سرمایشی و گرمایشی برای داشتن بهترین عملکرد باید از ویژگی ‌های خوبی برخوردار باشد. کولرهای گازی حاره‌ ای به دلیل ویژگی ‌های منحصر به فرد خود توانسته‌اند، جایگاه خوبی میان کاربران کسب کنند. این ویژگی ‌ها عبارتند از:

  • عملکرد قوی: در ساخت این کولرها از کمپرسورهای قوی چون اسکرول و روتاری استفاده شده است. این کمپرسورها بر ظرفیت دستگاه افزوده و عملکردش را بهبود می بخشد.
  • طول عمر بالا: دیگر مزیت این دستگاه طول عمر بالای آن است. چنانچه دستگاه به طور مرتب و اصولی سرویس و نگهداری شود، بر عمر مفید آن افزوده می شود.
  • کندانسور خوب: در کولر گازی حاره‌ای از کندانسورهای گلدفین و بلوفین استفاده شده است، که سبب افزایش راندمان دستگاه برای انتقال حرارت در هوای گرم شده است.
  • قابلیت جذب رطوبت: از دیگر مزایای این کولرها رطوبت گیری یا حالت DRY است که برای داشتن هوایی تازه و مطبوع بسیار مناسب است. کیفیت هوا را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. به دلیل وجود چنین قابلیتی کولر گازی حاره ‌ای برای مناطق مرطوب و شرجی گزینه مناسبی است.
  • صدای بسیار کم: کاربران برای داشتن فضایی آرام بخش به دنبال کولرهایی با کمترین میزان تولید صدا هستند. کولرهای حاره ‌ای به دلیل خنک سازی سریع با کمترین میزان صدا همواره توجه کاربران را به خود جلب کرده ‌اند.
  • مقاومت دربرابر خوردگی و سایش: دیگر ویژگی کولر گازی و اسپلیت حاره ای مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی است. این مدل به دلیل دارا بودن کندانسور گلدفین در برابر سایش و خوردگی مقاوم است.
  • طراحی ساده و زیبا، قابلیت هماهنگی با انواع دکوراسیون داخلی، دارا بودن فیلتر آلودگی هوا و… از دیگر مزایا این کولرها هستند.
کولر گازی و اسپلیت حاره ای چیست؟

نکات مهم برای خرید کولرگازی حاره‌ای

در زمان خرید کولرگازی و اسپلیت حاره‌ای توجه به برخی نکات الزامی است. در ادامه برخی نکات مهم ذکر می گردد:

خرید از فروشگاه‌ های معتبر

اولین و مهم ترین نکته قبل از هرچیز آن است که از فروشگاه ‌های معتبر خرید نمایید. زیرا مدل ‌های تقلبی این کولرها نیز در بازار وجود داشته که نه تنها عملکرد خوبی ندارند، بلکه سبب هدر رفتن انرژی و تحمیل هزینه ‌ای بالا به کاربر می شود.

شرایط محیطی

 شرایط جوی از عوامل مهم در انتخاب کولر گازی است که نباید از آن غافل شد. در غیر اینصورت دستگاه بازدهی خوبی نخواهد داشت. به عنوان مثل کولر حاره‌ای برای مناطق گرمسیری طراحی شده است و ظرفیتی متناسب با همان شرایط جوی دارد.

ظرفیت مناسب

 نکته مهم دیگر آن است که دستگاهی با ظرفیت مناسب انتخاب شود. در این صورت در زمان مناسب هوای محیط را مطبوع سازد. چنانچه ظرفیت دستگاه برای محیط مناسب نباشد، زمان بیشتری صرف معتدل سازی می شود. این امر باعث افزایش مصرف انرژی شده و به سیستم نیز فشار بیشتری وارد می شود.

مصرف انرژی

 از آنجا که کولر گازی اغلب در ۲۴ شبانه ‌روز در حال کار است و در مناطق گرمسیری نیز زمان زیادی برای معتدل شدن فضا توسط کولر گازی صرف می ‌شود. پس بهتر است بهترین نوع کولر را انتخاب کنید که از انرژی مناسبی برخوردار باشد. با مشاهده برچسب مصرف انرژی روی دستگاه به میزان انرژی آن پی ببرید. کولرگازی حاره ای در عین داشتن قدرت بسیار بالا، دارای مصرف انرژی متعادلی نیز می ‌باشد.

کولر گازی و اسپلیت حاره ای چیست؟

گارانتی و خدمات پس از فروش

 این که یک محصول از ضمانت برخوردار باشد، بسیار مهم است؛ چرا که هم کاربر از خرید خود مطمئن است و هم در صورت بروز مشکل و خرابی برای دستگاه می توان با نمایندگی و شرکت ارائه دهنده گارانتی مشکل را در میان گذاشته و رفع کرد.

در مورد گارانتی باید به این نکته توجه داشت که تمامی قطعات با هر گونه مشکلی شامل گارانتی نمی شود. برای آگاهی از مواردی که شامل گارانتی می شوند، باید کارت گارانتی دستگاه مطالعه شود. گارانتی شامل تعویض و تعمیر رایگان قطعات کولرگازی می شود.

سازنده و کیفیت قطعات

 برندی که کولر گازی توسط آن ساخته شده بسیار مهم است؛ زیرا سازنده معتبر از قطعات باکیفیت در ساخت محصولش استفاده می کند. با این کار هم راندمان دستگاه را افزایش می ‌دهد و هم بر طول عمر مفید آن می ‌افزاید.

قیمت کولر گازی

 بودجه عامل مهمی در انتخاب کولر گازی و اسپلیت حاره ای است. کاربر ابتدا باید بودجه خود را ارزیابی کرده و باتوجه به همان، بهترین محصول را انتخاب کند.

ارتفاع سقف، آفتاب گیر بودن محل نصب و… از دیگر نکاتی است که در زمان خرید دستگاه باید آن ها را مدنظر داشت. شما کاربران عزیز از سراسر ایران از طریق این سایت می توانید برای خرید کولرگازی اقدام کنید. برای انتخاب بهتر از مشاوره های لازم توسط کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری در بازار با کارشناسان ما در تی ام تاسیسات از طریق شماره های زیر تماس بگیرید.

 1453    (بدون کد)

۱۴۰۰ ۸۶ ۸۸ – ۰۲۱

۰۰۰ ۳۶۱ ۵۸ – ۰۲۱

۱۱۱۱ ۳۶ ۵۸ – ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *