مقالات سرمایشی

تعمیر کولر گازی بهتر است یا تعویض آن؟

تعمیر کولر گازی بهتر است یا تعویض آن؟

تعمیر کولر گازی از سیستم های پرکاربرد است که در مکان های مختلفی از آن استفاده می شود. خراب شدن این سیستم موضوعی آزار دهنده است که باید هر چه زودتر برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرد.

گاهی در هنگام خرابی تعمیر ایده خوبی نبوده و هزینه های بالایی در پی دارد. در این صورت بهترین کار تعویض کامل سیستم است. در هر صورت باید ایراد دستگاه را بررسی کرده و سپس کار متناسب را انجام داد.

آشنایی بیشتر با کولر گازی

کولر گازی یکی از سیستم های رایج سرمایشی و گرمایشی بوده که در محیط های مختلف اداری، تجاری و مسکونی استفاده می شود. این سیستم در مدل ها و ظرفیت های متنوع موجود بوده و در زمان کوتاهی محیط را خنک می کند. این سیستم علاوه بر آنکه دمای هوا را مطبوع می کند، به پاکسازی هوای محیط نیز کمک می کند.

گاهی ممکن است این سیستم دچار خرابی شود که باید در اسرع وقت توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود‌. پس از بررسی درست سیستم برای تعمیر و یا تعویض آن تصمیم گیری می شود. از پرفروش ترین کولرگازی های موجود در بازار ایران می توان به کولرگازی تک الکتریک و کولر گازی جی پلاس اشاره کرد.

تعمیر کولر گازی بهتر است یا تعویض آن؟

علائم نشان دهنده نیاز به تعمیر کولر گازی

زمانی که کولر گازی خراب شود، نشانه هایی در آن بروز می کند که نشان دهنده نیاز به تعمیر آن است. این نشانه ها عبارتند از:

  • ایجاد بوی نامطبوع
  • تولید هوای گرم
  • افزایش دمای دستگاه
  • ایجاد جرقه
  • افزایش و یا کاهش غیر عادی سرعت کمپرسور
  • ایجاد دود
  • افزایش صدای ایجاد شده
  • آتش سوزی به دلیل اتصالات برق

عوامل موثر در تصمیم برای تعمیر یا تعویض کولر گازی

در صورت از کار افتادن کولر گازی به طور ناگهانی لزوما نباید آن را به طور کامل تعویض کرد. برای آنکه بدانید تعمیر بهتر است یا تعویض بایستی موارد زیر را بررسی کرد:

سن کولر گازی

 مهم ترین عامل در زمینه تصمیم گیری درباره تعمیر یا تعویض کولر گازی سن آن است. وقتی ۲۰ سال از عمر دستگاه بگذرد، مصرف برق آن نسبت به مدل های جدید بیشتر است. بنابراین با تعویض سیستم خود و تهیه یک سیستم جدید می توان حدود ۲۵ درصد مصرف انرژی آن را کم کرد.

افزایش سن دستگاه باعث از دست دادن کارایی آن شده و پس در این مورد می توان گفت تعویض آن بهتر و به صرفه تر است. همچنین اگر کولر تعویض نشود، بایستی در دراز مدت هزینه بالاتری برای تعمیر آن صرف شود.

نحوه نگهداری و استفاده از سیستم

 عامل موثر دیگر در تعمیر یا تعویض کولر گازی نحوه نگهداری و استفاده از سیستم است. ظرفیت کم سیستم، انجام ندادن سرویس دوره ای، استفاده مداوم از کولر گازی می تواند سبب تعویض دستگاه شود.

نگهداری بهتر از کولر گازی باعث بروز مشکلات کمتر در آن می شود. همچنین در صورت بروز مشکل به راحتی و با هزینه کمتری می توان آن را برطرف کرد. در صورت عدم سرویس به موقع سیستم دستگاه زود خراب شده و باید آن را تعویض کرد.

تعویض مکرر قطعات قدیمی با قطعات جدید

 اگر دائما قطعات قدیمی سیستم را با قطعات جدید تعویض می کنید، باید به فکر تهیه یک سیستم جدید باشید. زیرا تعویض قطعات به صورت مکرر هزینه بیشتری در پی دارد. همچنین در صورت بهره بردن کولر گازی از مبرد R22  قطعا باید آن را با یک سیستم مدرن تعویض کرد.‌

عدم کارایی کولر گازی

 با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی مصرف انرژی سیستم های جدید کمتر شده و کارایی آن ها بیشتر شده است. بنابراین هزینه خنک کردن محیط نیز کمتر می شود.

تعمیر کولر گازی بهتر است یا تعویض آن؟

مزایای تعویض کولر گازی نسبت به تعمیر آن

تعویض کولر گازی نسبت به تعمیر آن دارای مزیت های زیر است:

  • با تعویض سیستم سرمایه و وقت شما بی جهت هدر نمی رفت.
  • با خرید کولر گازی نو ار کارکرد بالای سیستم استفاده کرده و هزینه برق را کمتر کنید؛ زیرا کولرهای قدیمی و معیوب مصرف برق بالایی داشته و باعث افزایش هزینه قبض می شود.
  • همچنین با تهیه یک کولر گازی جدید هزینه های مربوط به سرویس، روغن کاری، مراقبت و نگهداری از کولر کم می شود.
  • در صورت تعویض کولر گازی های پوسیده و زنگ زده فضای خانه نیز ظاهر بهتری خواهد داشت.

خرید کولر گازی

شما خریداران و کاربران گرامی برای تهیه و خرید کولر گازی به صورت غیر حضوری می توانید از طریق این فروشگاه اقدام کنید. کارشناسان این مجموعه شما عزیزان را در هر مرحله از خرید راهنمایی می کنند. تمامی این دستگاه ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت افزایش فشار آب آبگرمکن دیواری در بازار با کارشناسان ما در تی ام تاسیسات از طریق شماره های زیر تماس بگیرید.

 1453    (بدون کد)

۱۴۰۰ ۸۶ ۸۸ – ۰۲۱

۰۰۰ ۳۶۱ ۵۸ – ۰۲۱

۱۱۱۱ ۳۶ ۵۸ – ۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *